Kraków wycieczka - Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 2 w Przemyślu dla Niesłyszących i Niedosłyszących

Idź do spisu treści

Menu główne:

Kraków wycieczka

Galerie > Galerie16

10 czerwca 2010r. uczniowie klas IV, V, VI uczestniczyli w jednodniowej wycieczce do Krakowa.
W drogę wyruszyliśmy z Przemyśla o godzinie 542  z dworca głównego PKP. Po kilku godzinach podróży dotarliśmy do Krakowa. Zwiedzanie rozpoczęliśmy  od Barbakanu i Bramy Floriańskiej. W drodze do Wawelu przeszliśmy przez opustoszały jeszcze Rynek, podziwialiśmy Sukiennice, Kościół Mariacki, pomnik A. Mickiewicza..Przy ulicy Franciszkańskiej Nr 3  widzieliśmy sławne okno papieskie w Pałacu Biskupim. Na Wzgórzu  Wawelskim zwiedziliśmy Katedrę, słynny dzwon Zygmunta, groby królów i pary prezydenckiej , arkadowy dziedziniec Zamku, Muzeum Katedralne,  Smoczą Jamę oraz legendarnego Smoka Wawelskiego. Później wróciliśmy na rynek i wspięliśmy się po schodkach (54m) na wyższą wieżę Kościoła Mariackiego. Na górze  wysłuchaliśmy hejnału oraz podziwialiśmy panoramę miasta.  Po takiej wspinaczce udaliśmy się na zasłużoną chwilę wytchnienia przy obiedzie. Następnie zwiedziliśmy Kościół Mariacki, pospacerowaliśmy po Rynku, kupowaliśmy pamiątki. Ostatnim punktem wycieczki były zakupy w Galerii Krakowskiej a także przejażdżka  ruchomymi schodami. Około 22 zmęczeni ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do Przemyśla.